BIOCHEMIE PIT

Biochemie PIT tréninku – aneb proč a jak to funguje

Do dneška přetrvává v celé fitness scéně představa, že zbavit se podkožního tuku při aerobních aktivitách lze pouze vytrvalostním aerobním cvičením mírné až střední intenzity po dobu minimálně 20-30 minut. Během tohoto tréninku se člověk může k smrti unudit. Výsledný efekt spálení pár kalorií je mnohdy velmi frustrující v kombinaci s dobou, kterou člověk musí do tohoto neefektivního tréninku zaměřeného pouze na pálení energie, ale také mnohdy přetěžujícího pohybový systém (kolena, kyčle, páteř) kvůli dlouhodobým otřesům, investovat. Výsledek – přetížený skelet, spálená energie v hodnotě půlky oběda a nekonečná nuda...

S PIT tréninkem ACROBO konceptu můžete tomuto druhu cvičení dát sbohem.

Má to ale jeden háček: PIT je opravdu velmi náročný!

Pokud ale porozumíme základům biochemických procesů získávání energie v těle při zátěži, můžeme díky pravidelnému PIT tréninku zefektivnit formování těla a především zbavování se nežádoucího podkožního tuku.

Má-li tělo dostatek kyslíku – při mírné a střední zátěži, používá vždy aerobní cestu pro získávání energie. Chceme-li tělo přinutit, aby „napadlo“ tuk jako zdroj energie ve velmi krátkém časovém úseku – PIT nasazení, musíme jej donutit přejít na anaerobní energetické systémy. Toto přináší efekt nejen krátkodobě již při vlastním tréninku, ale především přetrvává hodiny po tréninku!!! Neboť v rámci klidového metabolismu je díky PIT tréninku výrazně zvýšena EPOC – EXCESS POST EXERCISE-OXYGEN CONSUMPTION (zvýšena spotřeba kyslíku).

Zvyšuje se VO2 max (množství kyslíku, které je tělo schopno při maximální zátěži zpracovat za minutu), narůstá množství kyslíku, které je tělo schopno přijmout při pracovní zátěži a tím i množství spáleného tuku. A to i po zátěži, protože se tělo musí po takovémto tréninku déle regenerovat.

Navýšíme-li tuto hodnotu díky cílenému a pravidelnému tréninku těchto výkonnostních špiček, je tělo schopno při každém tréninku spálit více kalorií. S PIT manipulujeme tělo ke vzniku kyslíkového dluhu, který musí být následně v období po tréninku „splacen“.

PIT spotřebovává obrovské množství energie v okamžiku krátkých a intenzivních časových jednotek během tréninku, ale především hodiny po tréninku!

Vyčerpá-li se nárazově glukóza tělo náhle přepíná na lipoxidaci a spotřebovává nadále uložený tělesný tuk, pokud ovšem nedojde bezprostředně po tréninku k přísunu sacharidů ve formě čokolády. Lipoxidace přetrvává tedy pouze nejsou-li vyčerpané zdroje glukózy doplněny lehce dostupnými sacharidy ve stravě.

„Utíkej až ti budou pálit průdušky!“ je hlavní poučka pro PIT trénink. Pálení na průduškách je jistým znamením, že byl ve velkém množství vyprodukován enzym metabolismu tuků HADH-3. Uvolnění enzymu HADH-3 a zvýšení spotřeby kyslíku po tréninku – EPOC způsobí, že jsou tělesné zásoby tuku páleny až 13 hodin po tréninku a díky tomu může být spáleno až o 36% více tuku než bez PIT tréninku.

Kdo chce mít pěknou figuru a chce získat z tréninku Acrobo pro sebe maximum, kdo chce být opravdu fit, neobejde se bez Power Interval Konceptu Acrobo. A stačí jediné – 30 až 40 sekund utíkat až budou pálit průdušky!